top of page
straat-2_edited.png

Eye Wish

Bijgewerkt op: 7 dagen geleden


Een bril koop je niet elke dag. En als je dan toch op zoek gaat naar een nieuw montuur, wil je liever niet verdwalen in een anonieme brillenketen met eindeloze keuzes en weinig advies. Bij Eye Wish ben je geen nummer en zorgt het team ervoor dat je het beste advies krijgt.


Joeri, storemanager, werkt er al jaren. Hij is het vertrouwde gezicht achter de glazen en de service. “Wij herkennen onze klanten, weten vaak precies wat ze dragen - en wat ze zoeken. Mensen komen hier terug voor het gevoel van aandacht. Dat maakt het verschil.”


De winkel is onderdeel van een grotere keten - ooit begonnen als Maastricht Optiek, nu in handen van een Oostenrijkse familie. Maar ondanks die schaal voelt deze vestiging als een dorpswinkel: overzichtelijk, met een klein team en een nuchtere werkwijze. “We beginnen de dag met koffie, nemen de planning door en dan weet iedereen wat er moet gebeuren die dag. Geen gedoe.”


De collectie? Ongeveer 600 monturen, voor ieder wat wils, van tijdloos tot uitgesproken. Zonnebrillen kun je zo meenemen, brillen op sterkte worden op maat gemaakt. Het slijpen gebeurt ter plekke, en bij elk montuur kijkt het team eerlijk of het past bij je gezicht en bij je glazen.

“Een hip montuur is leuk, maar niet als je sterkte min 10 is. Dan wil je ook functioneel kunnen kijken zonder een jampot op je neus.”

Ook contactlenzen worden veel verkocht - vaak via een abonnementsvorm. Klanten krijgen hun lenzen keurig thuisgestuurd en een herinnering als het weer tijd is voor controle. “En als er iets is, lossen we het op. Geen gedoe, gewoon meedenken.”


De service gaat verder dan alleen verkopen. Even je bril afstellen? Geen probleem. Glazen ruilen omdat het toch niet lekker zit? Kan geregeld worden. “Niet alles hoeft geld te kosten. Mensen waarderen het als je iets oplost zonder moeilijk te doen. Daarom komen ze terug.”


En ja, brillen zijn mode. Trends worden in de gaten gehouden, maar wat je in de winkel ziet is afgestemd op de buurt. Geen overbodige merken, wel verrassende keuzes. “Iedere winkel heeft zijn eigen selectie - wij kiezen wat bij onze klanten past.”


Wat Eye Wish onderscheidt van andere brillenzaken? Volgens Joeri is dat simpel: persoonlijke aandacht en vakkennis. “Iedereen kan een bril verkopen, maar niet iedereen kan echt adviseren. Daar zit het verschil. En dat merken mensen.”



 
 
 

Comments


© Copyright 2024, Bedrijven vereniging de Kempenaer

Design & Realisatie door Connect & Create

  • Instagram - White Circle
  • Facebook - White Circle
bottom of page